اگر برای شما هم سوال شده که تفاوت lcd با led یا مثلا oled چیه، در این پست پاسخ سوالتون رو دریافت می کنید.

تفاوت تکنولوژی های نمایشگر تلویزیون

انواع تلویزیون و اصطلاحات خاص توضیح داد: LCD ، LCD LCD ، OLED

 

جدا از مجموعه های طرح ریزی ، اساساً فقط دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد: LCD و OLED. تا زمانی که درآمد یکبار مصرف زیادی نداشته باشید ، احتمالاً یک تلویزیون LCD خواهید خرید.

 

مجموعه های LED و LCD

 

سهم شیر تلویزیون های امروز LED LCD است. این مجموعه های HD و Ultra HD برای روشنایی صفحه LCD از دیودهای ساطع کننده نور (LED) استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند. بسیاری از این تلویزیون ها می توانند قسمت های خاصی از صفحه را به صورت پویا روشن کرده و قسمت های دیگر را کم نور کنند تا ترکیبی از مناطق تاریک و تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند - ویژگی معروف به کم نور شدن فعال یا کم نور شدن موضعی. برای یک صفحه نمایش LCD 32 اینچی می توان با هزینه ای کمتر از 200 دلار مجموعه LCD LCD بدون هیچ زحمتی را تهیه کرد ، در حالی که یک مدل برتر 90 اینچی با قیمت 8000 دلار به فروش می رسد.

تبلیغات

 

بیشتر مجموعه های LCD از LED در لبه صفحه استفاده می کنند. بهتر این مدل ها از کم نور شدن پشتیبانی می کنند ، اما انجام این کار فقط با دستکاری چراغ های لبه به برخی جادوهای دیجیتال نیاز دارد.

 

مجموعه های LED با آرایه کامل دارای دیودهای ساطع کننده نور در پشت صفحه ، در شبکه ای از "مناطق" هستند که می توانند به صورت جداگانه روشن یا تاریک شوند. چنین آرایش نور پس زمینه را دقیق تر می کند و اجازه می دهد تا یک تصویر با جزئیات بیشتر در مورد کنتراست ارائه شود. نور پس زمینه آرایه ای کامل فقط به مدل های سطح بالا اختصاص داشت ، اما با توجه به اینکه مجموعه های Ultra HD بیشتری با قیمت پایین تر ظاهر می شوند ، این ویژگی در مجموعه هایی با قیمت متوسط ​​رایج تر می شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین تلویزیون ارزان قیمت هستید، تلویزیون های lcd یا led را انتخاب کنید.

 

یکی دیگر از فناوری های LCD ، نقاط کوانتومی نامیده می شود که با توجه به نیازهای HDR برای تولید طیف وسیع تری از رنگ ها و روشنایی بیشتر ، رایج می شود. ال سی دی ای که از نقاط کوانتومی استفاده می کند اساساً دارای لایه دیگری یا "ریل" با نقاط مختلف نانوکریستال است که با برخورد نور پس زمینه LED به آنها متفاوت می شود. نتیجه این امر طیف وسیع تری از رنگ و افزایش روشنایی است.

 

توجه داشته باشید که برخی از مارک ها برچسب های گیج کننده ای را ارائه می دهند. بزرگترین متخلف نام "QLED" است که به طور برجسته در مجموعه های برتر سامسونگ وجود دارد و سایر تولیدکنندگان از باند واگن QLED می پرند. اینها تلویزیونهای LCD کوانتومی-نقطه ای با نور پس زمینه LED هستند - اشتباه گرفته نمی شود OLED. و در حالی که نمایشگرهای نقطه کوانتومی هنوز نمی توانند با سطح واقعی OLED مطابقت داشته باشند ، با تلاش تولیدکنندگان برای بهبود فناوری ، این فاصله کم می شود. برای داشتن یک حد متوسط ​​مقرون به صرفه بین ال سی دی اصلی و نمایشگرهای گران قیمت OLED ، پیشرفت نقطه کوانتومی یک راه هوشمندانه است.

 

جوانب مثبت: آرایه وسیعی از قیمت ها ، اندازه ها و ویژگی ها ؛ برخی از مدل های Ultra HD 4K با قیمت مناسب؛ صفحه های روشن حتی در یک اتاق آفتابی قابل مشاهده هستند. کیفیت تصویر با نور پس زمینه کامل و فناوری نقطه کوانتومی به طور پیوسته بهبود می یابد.

 

موارد منفی: در هنگام حرکت سریع ، مانند ورزش ، نقصی از خود نشان می دهد. جزئیات سایه را از دست می دهد زیرا پیکسل ها نمی توانند کاملاً سیاه شوند (حتی با نور پس زمینه آرایه ای کامل). تصاویر هنگام مشاهده از کنار (خارج از محور) کمرنگ می شوند.

 

تلویزیون های OLED

 

تلویزیون های OLED بهتر از LCD-LCD های آرایه ای کامل با چند ده ناحیه روشنایی هستند. به جای یک نور پس زمینه ، OLED از یک لایه LED آلی استفاده می کند که در سطح پیکسل کنترل می شود ، برای رسیدن به کنتراست کاملاً سیاه و خیره کننده است. (تصاویر آتش بازی در برابر آسمان سیاه نمایش مورد علاقه فناوری OLED است.)